Diensten

Waarom productinnovatie?

Innovatie creëert voorsprong: het is hét middel om de concurrentiepositie en dus het rendement van uw bedrijf te verbeteren.

 Uit onderzoek blijkt dat 60-70% van de producten die nu succesvol zijn, niet ouder zijn dan drie jaar. Steeds sneller en vaker moeten nieuwe producten op de markt gezet worden. De time-to-market wordt steeds korter. Er is altijd concurrentie en u wilt een leidende positie bewerkstelligen of behouden. Innovatie is dus noodzakelijk!

Heeft u onvoldoende tijd of aandacht voor innovatie? 

Wij kunnen de aandacht vergroten door extra capaciteit, kennis en gedegen projectmanagement in te brengen met onze specialismes:

Kansen door innovatie

Innovatiethema's om een betere concurrentiepositie te krijgen kunnen verschillend zijn:

  • Kortere time-to-market;
  • Introductie van een product in een nieuwe markt;
  • Inzet van nieuwe verbeterde technologieën;
  • Kostenbesparing en betere prijs-kwaliteitverhouding;
  • Het product is kwalitatief goed, maar mist een overtuigende vormgeving.

Met het product kan onderscheid worden gemaakt als de bediening en het gebruik sneller, eenvoudiger en foutloos worden.

 

Innovatie vraagt aandacht

Er is intern vaak onvoldoende aandacht voor innovatie o.a. door de dagelijkse beslommeringen met operationele werkzaamheden. Innovatie wordt vaak wel belangrijk, maar niet urgent gevonden door het ontbreken van bepaalde kennis, kunde of capaciteit.

  • Wij brengen innovatie ter sprake en bovendien:
  • Kijken wij fris tegen uw bedrijf of product aan en kunnen bedrijfsblindheid verminderen;
  • Nemen wij andere ervaring en kennis mee; zo ontstaat er kruisbestuiving;
  • Hebben wij ontwerpmethodes en -tools om het innovatieproces te beheersen en daarmee efficiënt te werken en risico's te minimaliseren.

 

Productvisualisatie en animatie

Om uw marketing te versterken bieden wij ook de mogelijkheid om product-visualisaties te creëren. Dit zijn meestal korte animatievideo's om overtuigend uw product en de bijbehorende voordelen te laten zien. Ook statische visualisaties kunnen marketing, innovatie en sales ondersteunen, bijvoorbeeld in de vorm van presentatieborden of beursachterwanden waarop het product in zijn omgeving is afgebeeld. Op deze manier kunnen concepten tot leven komen.

Klik hier voor meer informatie over visualisatie >>